fredag 19 juni 2009

Vinner man poäng på Martyrrollen?

Är det någon som blir klok på Socialdemokraterna?

Med en tjurig martyrroll anklagas jag nästan alltid för att ta till hårda ord, angripa S partiet och smutskasta deras politik. Om debatten om våra ungdomars framtid är en tävling i vilken partiföreträdare som använder de mest hårda orden, de grövsta angreppen och den smutsigaste smutskastningen står jag som den evige förloraren. Nu är det inte denna kamp jag vill ägna mig åt utan i stället vara konstruktiv och faktiskt också kritiskt granskande till om S till äventyrs har några förslag som kan vara värda att kommentera eller till och med hålla med om.

Med citat från Skolverket försöker herr Hansson sig på att beskriva vad kunskap skulle kunna vara. Bra nog men ganska tunt från ett parti som har stora ambitioner och som under lång tid fått förmånen leda Sverige och Karlskrona.

Patrik H kan uppenbarligen inte bättre.
"Vi har förslag på gång" tycker jag mig ha läst.
När får jag och väljarna och eleverna reda på dessa?
Är det vad ert interna Skolrådslag har kommit fram till som gäller nu? Redovisa då detta så att vi kan föra en konstruktiv debatt!